فواید آشپزی به سبک ژاپنی ها

0
346

زن موفق :

فرآیند غذا خوردن در ژاپن بر اساس سنت‌های چندصد ساله‌ای است که در آنها همه چیز معنادار است. پیروی از این قوانین کمک می‌کند استقامت بدنتان را افزایش دهید، سلامت‌تان را تقویت و سن‌تان را فراموش کنید.

غذاخوردن در مقادیر کم: اولین گامی که می‌توانید برای یک رژیم‌غذایی سالم بردارید این است که بشقاب‌های استاندارد را با بشقاب‌های کوچک جایگزین کنید حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید غذای زیادی را در یک ظرف کوچک بریزید. بهتر است برای موفقیت، از این برنامه پیروی کنید: در هفته اول یک‌‌پنجم و در هفته دوم یک‌چهارم وعده غذایی‌تان را کاهش دهید. به این ترتیب، پس از سه تا چهار هفته می‌توانید حجم وعده‌های غذایی‌تان را بدون هیچ تلاشی کمتر کنید.

مصرف محصولات تازه متناسب با فصل: ژاپنی‌ها فقط از مواد غذایی که آنها را تازه‌تر و ارزشمندتر و مفیدتر برای هر فصل می‌دانند استفاده می‌کنند. برای مثال ژاپنی‌ها در پایان فصل بهار، چای‌ سبز تازه و ماهی قزل‌آلا و در پاییز، قارچ و ماهی خال‌مخالی مصرف می‌کنند. تعداد کمی از ژاپنی‌ها در پاییز توت‌فرنگی گلخانه‌ای می‌خرند، فقط به این دلیل که آنها به اندازه محصولات فصلی خوشمزه و سالم نیستند.

حفظ حالت اولیه موادغذایی تا حد ممکن: این روش دیگری است که غذاهای ژاپنی را از فرهنگ‌های دیگر متمایز می‌کند. سرآشپزهای محلی سعی می‌کنند پخت انواع ماهی و سبزیجات را به‌گونه‌ای انجام دهند که حالت اولیه آنها تغییر نکند و این تصور را ایجاد کنند که غذاها پس از آماده‌سازی، فرآوری نشده‌اند.

حفظ ویتامین‌ها و موادمعدنی: ژاپنی‌ها به گونه‌ای آشپزی می‌کنند که ویتامین‌ها و موادمعدنی را در طول فرآیند پخت سالم نگه دارند. دمای مناسب برای پخت و نحوه برش محصولات – عمدتا مورب و مدور – برای حفظ این ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید