محققان از گروه روانشناسی آموزشی و مشاوره در دانشگاه مک گیل در حال حاضر یک برنامه مبتنی بر قرص طراحی کرده اند که بر اساس نقاط قوت کودکان طراحی شده است تا به آنها در درک مطلب کمک کند. این امر به حمایت و مشارکت والدین برای تقویت مهارت خواندن فرزندان آنها متکی است.
هدف اصلی تحقیق
مطالعات بسیار کمی در مورد این جمعیت جوان وجود دارد و واقعاً نیاز به درک و حمایت از مشخصات یادگیری منحصر به فرد آنها وجود دارد، زیرا درک خواندن و درک شنیداری برای کودکان مبتلا به اوتیسم و هایپرلکسی که با مهارتهای ارتباطی، اجتماعی و تحصیلی دست و پنجه نرم میکنند بسیار مهم است. با استفاده از رایانه لوحی، هدف ما این بود که مهارتهای ویژه آنها را در خواندن کلمات اولیه برای بهبود درک خواندن آنها از طریق تطبیق کلمه و تصویر به کار گیریم.

این برنامه چگونه میتواند به کودکان مبتلا به ASD و هایپرلکسی و والدین و/یا معلمان آنها کمک کند؟
بهبود زودهنگام در درک خواندن و گوش دادن به طور قابل توجهی بر سایر حوزههای حیاتی برای موفقیت تحصیلی و اجتماعی کودکان مبتلا به ASD تأثیر میگذارد. این امر کار کودک و مربی را بسیار آسانتر و سرگرم کنندهتر میکند (در مواردی که وقتی روی کاری که دوست دارند تمرکز کنند و در آن مهارت دارند، مشکل باشد).
علاوه بر این، درک کتاب خواندن به طور معمول در دبستان بعدی برای همه کودکان مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات ما نشان میدهد که هم والدین و هم مربیان باید نیازهای یادگیری منحصر به فرد این گروه را متفاوت از کودکان معمولاً در حال رشد در نظر بگیرند و میتوانند در سنین بسیار پایینتر، به طور بالقوه در سن سه سالگی، در زمینه درک مطلب با کودکان مبتلا به هایپرلکسی کار کنند.
ما میخواهیم این یافتهها و مداخله را در اختیار والدین، پزشکان و مربیانی که با کودکان خردسال مبتلا به اوتیسم و هایپرلکسی کار میکنند قرار دهیم. ما امیدواریم که برنامه را منبع باز کنیم تا کاربران را به مشارکت در برنامه ترغیب کنیم.